Powered By Blogger
Showing posts with label be strong. Show all posts
Showing posts with label be strong. Show all posts

Sunday, February 19, 2012

obstacle, again..

Sunday, February 19, 2012
again..my last last post, i was hoping that February would be nice to me..February would bring good news to me..ya, utk mggu pertama, it was okay..but then, it's getting worst..and make me cry again and again..tak ubah macam February 2011, which is last year..bulan paling banyak buat aku nangis..same thing goes with this year,with the same month..cuma hal je yg berbeza.. :'( takpe..dugaan dari Allah S.W.T..

the most thing yg buat aku sangat2 sedih is, i am not continuing my study..yes, i am..sebab paling utama, keadaan mak yang kurang memuaskan..dan dengan keadaan dia tu, aku HARUS ada disisi dia, all the time..so, i decide that aku cancel the offer..dah called pihak HEP uitm sabah, dah maklumkan kat diorang..saat aku buat keputusan tu, i was so sad..sangat2 sedih..i cried, almost all the time, for 3 days..aku terpaksa.kalau boleh, sayang nak lepaskan peluang yg terbukak luas..sambung study for at least sampai degree, is my impian dari kecik, dari aku sekolah rendah..sebab tengok sepupu2 aku time tu berjaya sampai degree, aku pun nak ikut mcm diorg..habis spm, i wait for almost a year sebelum dapat offer sambung Pre-Science..in biology major..my cousins yg dah lama abis study smpai degree semua tu and yg dah dpt keja yg bagus2, they ask me, am i sure nak still sambung in sciences stream..dan aku fikir, time apply, ada 4 choices utk course..and Pre-Science is my third choices..kalau dah aku di offer utk course yg berada in my third choices, then mmg aku ditakdirkan lah utk ambik aliran tu..then setahun, in Pre-Science..sambung in Diploma..and 3 tahun berlalu, dah successfully tamat in Diploma, and i really can't wait nak sambung Degree..almost nak capai dah impian tu..almost..but now, i have to let go..let go that opportunity..i was really really sad..this is what happened bila jadi anak tunggal..people might think aku anak manja, ape nak semua dapat..no, i am not that kind of anak tunggal..jadi anak tunggal, semua tanggungjawab akan atas bahu aku sorg je..bila umur makin meningkat, makin berat rasa bahu..org mungkin takkan faham apa aku rasa..tp Allah S.W.T faham segalanya..demi mak, nyawa pun aku sanggup gadai..even sedih, tp i have to face it..bukan rezeki aku kot..maybe kelak, akan ada peluang yg lebeh baik dr ni..mane tau kan..ada hikmah di sebalik semua ni.. Allah knows best..Dia dah menentukan semua nya..aku sebagai manusia hanya mampu merancang je..for now, tgh carik keja..dalam masa yg sama, try apply UniMaS..kalau dpt kat situ senang lah..boleh balik rumah everyday..dlm masa yg sama akan ada disisi mak, all the time..InsyaAllah..dlm perancangan.. :') iloveyousomuch, mak..hope mak cepat sihat.. :')

time susah mcm ni, kta akan dapat tengok who real family, and who not..also, who real friends, and who not..syukur buat masa sekarang, best friends time senang, pun ade time susah..Alhamdulilah..diorang non stop bagi semangat kat aku, suruh aku jadi kuat..for now, i am strong enough..but i don't know, sooner or later.. :) really can't wait utk bulan May..it's my convocation, for diploma..for sure, my mak akan ikut..and my uncle auntie cousins..diorg semua pun nak ikut..maybe taknak bagi aku sedih lagi, sbb tak continue degree..so diorang nak buat convocation diploma aku adalah sangattt berharga..huhu.. appreciate sangat2.. :') mana tau nnti aku dpt UniMaS, konvo degree, semuaaa org boleh attend...hehe..Amin,InsyaAllah.. :) btw, time bulan May nnti, nak stay lama cket kat Shah Alam..sebab lepas ni aku akan sangattt jaranggg pegi sana dah..and i'm going to miss it.. :')

really thank you to Vane and Miems, for today..bawak me klua..lepak-ing kat The Spring..setakat minum2 and cakap2..and gelak2..hee..then pegi Emart jap beli ikan ayam sayur...anak dara mithali, beli brg basah utk masak..dah boleh jadi isteri..ngee.. xD


thank you so much, sayangs.! for the day.! :D actually plan sebenar is lain..tp atas sebab2 teknikal yg tak dapat dielak, plan tu berubah..with Vane yg sebok taking care of her sister yg sarat pregnant tggu masa nak give a birth je lagi..and Miems yg busy jadi anak mak tlg mak buat itu ini kat rumah n susah nak klua..and me, yg busy with my mom yg unwell and dah takde masa utk diri sendiri..tapi kteorg still try carik masa terluang sekejap and meet up..Sel pun dah lama aku tak jumpa..Siti.? kdg2 plan tiba2 pun kteorg bley jumpa..maklumlah rumah dah dekat..hihi..InsyaAllah kalau ade masa jumpa lagi.. :D loveyouboth.!

p/s : Kesedihan bukanlah krna diri kita tidak disayangi,bknlah disebabkan kita dibenci, tapi itulah cara Allah SWT mengampunkan dosa2 kita.. :')

0 comments

Wednesday, February 8, 2012

.....

Wednesday, February 8, 2012
La Ilaha Il Allah, Muhammad-ur-Rasul-Allah

(None has the right to be worshiped but Allah, and Muhammad is the Messenger of Allah)

Salam Maulidur Rasul 1433 Hijrah..Segala puji-pujian keatas Nabi Muhammad S.A.W..Pesuruh Allah S.W.T, yg mempunyai akhlak terpuji,yg tiada tandingan, dan kedudukan terhormat disisi Allah S.W.T..
SubhanAllah..betapa besar nya pengorbanan Rasulullah S.A.W pada zaman dahulu, dan membentuk umat Islam seluruh dunia sekarang..tp sedih kan, umat2 nya jauh lari dari jalan yg sebenar..kebanyakkannya lebih kepada duniawi, bukan utk akhirat yg kekal..sedih sgt2 bila fikir balik..Rasul & para2 sahabat nya mengorbankan nyawa sendiri demi mempertahankan agama Allah S.W.T, demi umat2 nya akan datang..tapi... :( 
rindu sgt2 kat Rasulullah S.A.W..bila baca balik kehidupan dia dulu dan dgr Ustaz Don bercerita pasal dia setiap malam, rasa rindu mcm makin menjadi2..and tengok cerita dokumentari pasal dia kat tv Al-Hijrah hari ahad lepas, air mata boleh jatuh..kalau lah Rasulullah S.A.W masih hidup sekarang, mesti dia akan menangis tengok keadaan umat nya..dan aku, mesti malu nak berdepan dgn nya, terasa aib sangat2..MasyaAllah...ampunilah kami, wahai Rasulullah S.A.W..ampunilah kami.. :'(

sorry sebab lambat ucap salam maulidur Rasul..baru online guna laptop..ngee.. :P tahun ni mcm terasa cket kan sambut maulidur Rasul..tahun2 lain senyap je..maybe sebab kewujudan tv AlHijrah tu kot..huhu.. :) 

dah masok 2nd week of February..mood terasa down..tak macam last week..sbb terdgr mak ckp kat kwn2 dia,"kalau boleh tak bagi dila study lagi..biar dia keja je,stay kat kuching.."...sigh.. :'( semangat nak smbg study dah berkobar2..excited sgt2..but once dgr ayat mcm tu klua dr mulut mak, rse mcm semangat hilang ntah kemana..patut lah dia mcm endah tak endah je..cmne aku nk smbg study.?padahal mak adalah semangat n kekuatan aku..~ :(( Miems suruh bwk byk bersabar..nnti once aku dah study,for sure dia boleh terima.. :') and call Mr.SP (screen protector) jugak...he said, ckp baek2 ngan mak..mesti mak bagi..bwk sabar.. :') kalau aku tak bawak bersabar, 100% sure aku lari dari rumah and buat video klip mcm Awan Nano tauuuuu... =.=" bak kata Miems, lari depan n belakang rumah je boleh..hihih...very the ohsem, this 2 person buat aku senyum n dpt semangat ckit demi ckit...thank youuu, besties and boyfriend..??? ye la, boyfriend lah kan..boyfriend a.k.a kawan lelaki..huahuahua.. :P watever..oh btw, i take their advices..sabar,slow talk,and just go on ape yg dah ade dpn mata..InsyaAllah, kalau Allah S.W.T merestui, everything akan berjalan lancar...Amin... :)

p/s : we've been thru so many nice and worst time before..yet, we still here, having one of each other..thank you so much for everything, bapak patrick..haha..thanks for all the advices and the guides.. :')

0 comments

Saturday, January 28, 2012

obstacle..

Saturday, January 28, 2012
no one knows how it feels..they just fikir yg ala benda biasa..well, aku mmg nmpk mcm biasa..and i was there when people needs me..but back then, when i need people to help me, bukan setakat batang hidong, bekas tapak kaki pun tak nampak..when i think back, brapa byk sacrifice yg aku buat, tp just mcm tu je lah..yeah, buat baik sgt pun susah..karang jadi jahat semuaaaaa nak kutuk, semuaaaaa nak fitnah, semuaaaaa nak cakap blakang..tak kira ahli keluarga sendiri atau org luar..sigh..takpa..Allah s.w.t akan sentiasa menguji hamba-Nya..nak tengok setakat mana kekuatan dan kesabaran..setakat ni, Alhamdulilah aku kuat..

mak..mak sakit..tak tahu sakit apa..dah cek kat klinik..cek darah, blood pressure and everything..but the doctors said she's fine..maybe salah mkn ubat..then dah tukar ubat, ok kejap..but then, jd balik..ya Allah..what is actually happen to my mom..? dah berubat with perubatan Islam..then, jd okay..lepas tu, jadi balik..now getting worst..dia makin kurus..she looks pale..n always baring je..i'm scared..i'm scared if anything happen..she is my everything..she is my life..don't took her from me, ya Allah..dia lah satu2 nya yg aku ada kat dunia ni..tolong, jauhkan segala penyakit dari dia..bagi lah dia kesihatan yang baik, mcm dulu..bagi lah aku peluang utk menyara hidup dia..bagi lah peluang utk dia tgk aku berkahwin n bagi cucu yg banyak mcm yg dia slalu cakap..bagi lah aku jaga dia..bagi lah dia peluang utk dia hadir konvokesyen ijazah sarjana muda aku, bukan diploma..bagi aku peluang utk balas segala yg dia dah korbankan sepanjang membesarkan aku..i still need her..i need her, more than anything.. :'(

i cry, again..for don't know how many time..lepas satu, satu Allah bagi dugaan..but i know, things happen for a reason..mak cakap, Allah sayang kte, sbb tu dia bagi dugaan..kte kena sama2 jadi kuat.. :')
and tadi, mak nangis..dia ingat aku tak nmpk..tp aku tahu..people ignore us..people anggap kteorg mcm burden..people ingat mak aku sakit biasa2..people ingat mak aku pura2..people really2 sambil lewa psl dia..especially, her own siblings..sigh..it's okay, mak..i'm here..i am ur one n only daughter..and i will take care of u, till my last breathe..aku tak kisah kalau aku terpaksa drive ke sana ke mari sbb nak ubatkan mak..aku tak kisah korbankan masa utk mak..aku tak kisah dah..janji mak sihat balik..

n now, dah hari ke-2 mak kat kpg..and mak suruh aku jaga rumah, jgn biar rumah kosong buat masa ni..mlm pertama sorg2 kat rumah, kepala otak ingat kat mak..then aku nangis..dah ajak kwn tidur skali, because i really really need someone kat sisi aku, bagi semangat at least..tapi.........takpelah..semua org ada hal masing2..bukan setakat melayan aku je..it's okay..aku kuat.. :') and aku ni mmg jenis ssh nak tido..now tido sorg2 kat umah, lagi la susah nak lelap kan mata..dekat nak subuh baru tido..and dah tido, i dream about my nenek..nenek ckp (tnpa bukak mulut), org time senang semua ada, tp bila time kta susah, sorg pun takda. dila kena kuat k..demi mak..bawak byk bersabar..then i woke up..Alfatihah for nenek..belom smpai sejam pun tido, dah bgn balik..n nangis..nek, how i wish u still here..i miss you, nenek..really miss you.. :'( but, dila akan simpan kata2 nenek..i will be strong..for mom..insya'Allah.. :')

p/s : no matter what, no matter how, i will always be strong..till the end of my life..for you, mom..i love you, more than anything..only Allah knows everything.. :)

2 comments

Tuesday, November 29, 2011

my sacrifice..

Tuesday, November 29, 2011
it has been a few days..rasa pressure sangat2..sigh..
i have to sacrifice a lots of things..sacrifice my time..and now, my money..aku terpaksa simpan angan2 aku nak dapat blackberry sebagai hadiah harijadi + hadiah graduation..sebab mak sendiri perlu duit sekarang..tak nak mintak ape2 kat mak, eventough aku tak pernah nak mintak barang2 mahal pun dr dia..even tough mak pernah suruh aku pilih nak blackberry or galaxy tab as a gift..and sekarang aku harus bgtau kat mak, tak nak lah gift tu..mak lagi perlu duit..takpe, mak..nnti dila dah habis study dah keja, dila beli sendiri okay.. :') nak bayar hutang kat Sel gak..i owe her some amount of money jugak..tp tak banyak..even dia cakap jangan bayar dulu, but still, aku nak bayar gak..kte mane tau ajal maut bila kan..so kena langsai kan hutang, kalau tak, tak leh lepas ke alam yg satu tu.. :) ngan ayah pun ade hutang..sigh..hutang sebab nak beli hadiah harijadi utk mak ari tu..even mak bebel sebab beli hadiah yg agak expensive, tapi at least i don't regret about it..even aku akan tersenyum lebar bila dpt beli something yg valuable utk mak..for her, i don't care..aku tak berkira,even aku rasa lebih puas belanja mahal2 utk mak..now nak fikir, nak bayar kat Min..dia dah tolong ambik barang2 aku kat umah sewa..nak bayar dia utk minyak kereta, tol, and segala usaha dia..appreciate sgt2 and ingat nak bagi duit awal bulan hari tu, tp sumpah demi Allah aku sengkek sangat2..this week nak bayar kat Najla gak sbb dia dah tolong ambik transkrip, bayar transkrip and charge utk post kan transkrip ke Kuching..not really mahal, tak sampai rm50..maybe rm20+..not a big deal..yg ade sekarang pun cukup utk bayar Najla..

sigh..i owe too much to them, with my friends..Sel, Mint, Najla, Siti Saba...Siti slalu blanja aku makan ABC..aku rasa serba salah and awkward..since before balik Kuching dah janji nak g makan kat Sushi King ngan dia, tp till now tak kesampaian..slalu sgt mintak duit mak..mak sndri pun nak guna duit..takpe lah, Siti..insyaAllah nnti k..cuti panjang kan.. :)

and this, i don't know how to explain..i guess, tak payah lah..simpan utk sendiri..even sakit, telan je.. :') nak nangis, nangis je lah puas2 smpai klua air mata darah..rasa burden sgt2 dlm dada & otak..i'm afraid with what future brings me to..i'm afraid of losing my own mind..i'm afraid of everything..everynight always having a great nightmare, smpai aku takut nak tido..and those hurt me..my past, they all come back, haunting me..Ya Allah..jauhkan semua tu dari aku..tolong lah..
no..no..no..!! enough.! i have to be strong..i need to be more stronger..aku tak boleh biarkan semua tu kacau hidup aku..i will try to make my self busy, even more busier..i'll try to be happy, even more happier..i won't let them disturb me again..yes..! i am strong, bold and happy..i will try to find my own ability to overcome each obstacle..yes, i am..even my auntie, didn't believe that i am happy now..auntie, i AM happy now, REALLY HAPPY..trust me..thanks for ur kindness and care a lots about me, auntie..dah anggap macam mak sendiri..i love you so much..and HARUS tunjuk kat ayah yg i can be a success person, without him in my life.. :')

p/s : I am currently making some changes in my life.. So, if you don't hear from me anymore then you're probably one of them.. :)

2 comments

Monday, September 19, 2011

back again.. :)

Monday, September 19, 2011
unbelievable..but believe it lah..huhu..yang sekarang, aku tengah menaip entry ini di dalam bilik aku sendiri, dgn memeluk patrick..hey.! i'm in Kuching.! :DD ramai org terkujat dgn tindakan aku yg tiba2 balik Kuching..just believe it lah..pagi khamis aku dok kat office..alih2, ptg dah kat airport and ready to depart je.. :) and ade gak yg dengki ntah hape2 ckp, "baik tak payah turun keje kalau balik awal"..heyyy...ko tak tau citer, jgn nak pandai2 buat mulut..mind ur own bisnes..aku tak kacau kau, kau jgn kacau aku..bukan kau yg bagi mkn minum aku..paham.? jgn sebok hal aku..and stop copying me jugak..fullstop! =.="

okayy..back to track..the reason why aku balik Kuching tiba2.? it just because, aku jadi teramat lemah..semangat aku hilang entah kemana..2 nights aku menangis n menangis..thinking about the past and the memories yg sangat2 buat hati aku hancur..and getting more worst bila hari Rabu lepas, mlm tu aku menangis..and bangun on the next morning on Thursday, mata bengkak gila..tak tau lah nape aku jd lemah mcm ni..dlm otak just fikir satu je, which is, nak balik n jumpa mak..that's all..balik n jumpa mak.. :(( bangun pagi dgn mata bengkak, then mandi..tgh mandi pun boleh nangis..n siap2 turun keje, on the way pegi keje, dlm bas pun air mata jatuh dlm setitik dua..*bajet mcm citer korea..hihi*..pastu smpai office, tak tahan, masuk toilet jap, n nangis..Kak Az dah risau tengok aku semacam..n tiba2 mak call..tanye aku dah sihat ke tak..and taknak tggu lama2, aku terus tanye mak, nak balik boleh tak..n mak pun tak halang..terus dia g beli tiket utk aku, n flight balik hari tu gak..10 am, keluar office..balik rumah kemas2 barang n makan ckit utk alas perut..pastu terus gerak g LCCT..ya Allah, kurang dr sejam before masa penerbangan aku smpai LCCT..nasib baik sempat check in & tak terlepas flight..kalau tak, memang aku nangis saat tu gak meraung2 depan semua org...huk3..5.30 pm depart from LCCT & 7.15 pm arrived at Kuching..and guess what, time on my way ke LCCT tu, dlm bas AirAsia tu, aku nangis..dah tak peduli org lain..biar org nak ckp ape..huhu..even dlm flight pun air mata jatuh..nasib takde org kat sit sebelah..huk3..don't know why, hati rasa sgt2 sakit and takde semangat and lemah sangat2 smpai air mata pun asyik nak jatuh je..sigh..and i need to meet my mom, utk dptkan semangat balik.. and now, dah jumpa mak..dah peluk cium dia..rase bersyukur sangat2..syukur alhamdulilah kepada Mu, ya Allah.. :')

another reason why tiba2 balik gak, sebab demam tak baik2..mak risau..dah 2 minggu aku sakit...last week dgn muntah darah, sakit kepala..n minggu ni demam tak baik2..so mak suruh balik..jumpa doktor sendiri..and i guess, mak pun faham thats why dia tak halang aku nak balik.. :') mak tak tau, anak dia ni asyik jatuh sakit sebab ape..mak tak tau, anak dia ni tiba2 hilang semangat melayang sebab ape..mak tak tau, anak dia ni slalu nangis malam2..mak tak tau, yg hati anak dia ni dah tersangat hancur jd cebisan cebisan yg sgt halus lebih halus dr pasir..mak tak tau, yg anak mak ni cuba sehabis mungkin utk teruskan hidup..biar lah mak tak tau..tak nak dia susah hati..tapi mak mesti dpt rase something since dia slalu tanye nape ngan aku, sbb aku anak dia.. :') takpe lah..biar Allah S.W.T je yg tau ape dlm hati aku..sakit yg sangat2, tak dpt diungkap dgn kata2..ya Allah, berilah kekuatan kpd aku, utk meneruskan hidup.. :'((

ubat-ubatan saia..huk3..inilah hasil nya bila 2 weeks sakit tak pegi jumpa doktor..hee..and since balik Kuching last Thursday, 2 kali appointment with doktor..the doctor said, i need to be more relax..don't be too stressful..unless, dia akan bagi ubat anti-depression kat aku 1 day nnti..waarghh..tak nak, tak nak..okay2..i will be more calm..tak de stress2 lagi..takde pressure lagi..uhuk.. =.="
now alhamdulilah lah, demam dah baik..just batuk2 and selsema je lagi..suara pun dah tak mcm suara aku sendiri..bak kate org sarawak lah kan, "mcm sora org angkat bujang".. serak..hihi..mostly sape2 yg call pun, diorang ingat aku nanges, padahal batuk+selsema..hee...dah 1 week mcm ni, tak baek2..sampai kan ade 1 saat tu aku rase mcm, lebih baik aku mati dr tahan sakit.. =.=" astaghfirullahalazim..Allah melaknat umat2 nya yg berputus asa dlm meneruskan hidup..aku tahu, seberat mana pun dugaan yg Allah turunkan, tak kan lebih dari kemampuan kita..eventough kta rase kta tak mampu nak go through, pdhl kta dpt melalui nya tnpa kta sedar..sebab Allah tak kan beri dugaan yg kta tak mampu nak galas..dan Allah turunkan dugaan gak sebab Dia sygkan kita..Dia nak kita jd lebih kuat dlm mengharungi hidup..syukur ke hadrat mu ya Ilahi.. :')

lagi 2 hari nak balik Shah Alam balik..waa..cepat nya masa..uhuk..tp tak leh, kena balik gak..dah lama sangat cuti..nasib baik praktikal..kalau keje betul2, mau kena buang keje aku..teeeheee.. :)) takpe, bos pun faham aku tak sihat..aku ade MC okayyy...
and also, lepas ni nak diet.! mesti diet.! uhuk...berat badan naik 2 kg after raya nih..sah aku makan over-dose time raya..hee...so, after this, no more fast food, no more junk food, no more oily food, no more carbonated drinks, pendek kata, no more un-healthy food lah..study food, diri sendiri mau tau la mana mknn yg healthy and mana mknn yg tak healthy..haha.. xD
semalam berhuha-huha with my brother & sisters & my nephews..main goleng2 ngan Darwish..poret2 with my two lovely sista, Kak Sumi & Kak Mila..and being punch by my brother, Abg Yan..hihi..semua terkujat tengok aku tiba2 dtg Kuching balik..buang tebiat ape.? bahahha..nenek pun suka semacam..cucu bongsu n kesayangan dia nih balik.. :))) si Darwish paling excited..can see thru his face..dia dok merangkak then dgn comel eee geram2 dia dok depan pintu tengok aku klua dr kereta..pastu tersengih lebar...aiyooo...knape anak buah aku seorang ni teramat comel...nak je gigit2 pipi dia tuh..huk3..masuk rumah terus peluk cium Darwish...ooh, awish, auntie miss u too..sobss...then saje nak buat dia geram, aku ganyang2 pipi dia, cium lama2, then dia marah, last2 dia gigit pipi aku and tarik selendang aku..padan muka kau, dila..kan dah sakit.. =.="" sungguh ganas anak buah aku yg sorg nih..grr.. T.T si Danial lain citer, ke hulu ke hilir ikut aku, sengih2 penuh makna..means, dia harap aku ade beli mainan la kat dia..since aku ni teramat amat baik ngan anak2 buah aku, nak mainan ape je aku beli utk diorang..and everytime aku balik dr Shah Alam, mmg akan belikan mainan utk Danial..tp kali ni balik secara tiba2, tak sempat nak beli ape2..hee..sorry, Danial..auntie promise, next month auntie balik Kuching lagi, auntie belikan okay.. :))
and yes, mostly kwn2 n family terkejut aku tiba2 balik Kuching..tak pernah aku buat benda mcm ni..uhuk..ade yg ingat aku dah buang tebiat..which means, buang tebiat tu kira mcm org tu nak pergi meninggalkan dunia utk selama2nya..and diorang jd takut dgn tindakan aku..hihi..no lah..just nak balik..sebab pertama, nak jumpa doctor sendiri coz sakit ni tak baik2 dah 2 minggu..sebab kedua, nak reload balik semangat yg hilang entah kemana and i need to see my mom A.S.A.P..sebab ketiga, sebab nak pulihkan diri sendiri.. :))

time to sleep..and oh, i've got something..baru lepas tengok citer Charlie S.Cloud kat channel 411 HBO..ade satu scene yg buat aku realize something..and thanks to the hero of that story, which is Zac Efron yg bawak watak Charlie tu..this scene, perempuan tu baru sembuh dr hipotermia sebab dia tersadai kat sebuah pulau tak sedar2 diri for almost 3 days, sbb dia pi berlayar sorang2, nak uji kapal layar dia boleh tahan tak kalau kena ribut..last2 dia tersadai kat pulau, tak sedar2 diri..org ingat dia mati..and si Charlie ni, dia tak tau kisah sebenar smpai la dia dgr kwn dia ckp psl girl tu yg tak balik2 lepas berlayar..yg lagi buat si Charlie ni terkujat, since past 3 days, dia memang spend time ngan girl tu...dah kalau girl tu tak balik2 lagi, so sape la yg dgn dia spend time tu kan..? last2 dia dpt petunjuk, yg dia sorg je boleh nmpk girl tu, n that girl, mintak tolong dr dia utk carik dia dkt kawasan yg kena ribut tu..last2, Charlie pegi la carik perempuan tu..nasib baik dia jumpa n dpt selamatkan nyawa perempuan tu..kalau dia lambat sehari lagi utk jumpa perempuan tu, possibility utk that girl betul2 mati maybe akan jd kenyataan..huk3..so sweet.. :)) few days later, perempuan tu sembuh..and dia bagitau Charlie, dia mimpi yg dia bersama2 ngan Charlie..kira ape yg 3 days yg Charlie rase dia n perempuan tu spend time together, tu la yg perempuan tu mimpikan..and then Charlie ckp, "that's not a dream..that was memories.."..and word Charlie tu yg buat aku berfikir kejap..yerp, aku slalu mimpikan hal yg sama..mimpikan si dia, which is sometimes boleh buat aku down balik..and lepas dgr script Charlie tu, aku sedar, yg semua tu bukan mimpi..semua tu adalah memori, yg akan sentiasa ada dlm diri aku..it's okay..even dlm mimpi pun dah cukup bagi aku..because i know, in realiti, semua tu tak akan terjadi lagi..and i will keep those memories, simpan baik2 and in secure, just for myself.. :')

toddles.! byeee..~

0 comments