Powered By Blogger

Friday, March 11, 2016

Memori...

Friday, March 11, 2016
Assalamualaikum.. Hi.! :)

Dila dtg lagi jejyeahhh..teeehhhee...lamak betapa (dari blog)..

Bila dah byk benda mengganggu fikiran, mula lah rasa nak berblogging..okay, mmg i admit, kali tok ada byk benda dlm palak..semua yg lamak2 dtg balit dlm palak..sooo, now let me explain one by one okay.. :)

last week, dlm kreta, mak tgh drive..mekduak otw nak ke bengkel kreta, nak polah alignment kat kreta mak..and i was humming, belagu dgn sora halus ekot lagu dlm radio..tiba2 mak nanyak, "apa khabar N (huruf depan jak lah), la.?" ... and i was...~ startle...like seriusly..direct and lancar and jelas jak mak sebut nama nya..aku tersentak gya jak, jdi blur and ambik masa yg lamak mok jwb..dlm brapa seconds baruk ku jwb..n there goes the conversation..

me: ntah lah mak..dah lamak kmk x contact nya gik..ntah sihat ka x..ntah hidup ka x..
mak: ishhh x bagus pdh gya..kata2 ya satu doa..pahal pandey lost contact.?
me: nya dah ada pilihan nya mpun, mak..kmk x mampu nak bahagiakan nya..gikpun susah bila ngan kmk, sbb nya tauk bukan senang n halangan ya belum tentu mekduak dpt go thru..byk org x suka mekduak bersama, especially keluarga kta..gikpun ktk pun xmok kmk ngan nya..restu org tua yg penting..jadi mekduak mbak haluan masing2 jak lah...

and mak diam kejap...psya nya sambong, smbil nya drive slow...

mak: mak mntk maaf, la..mak dah polah ktk sedih..mak polah ktk sakit..mak tauk ktk sakit, mak nampak..mak nampak ktk kdg2 termenong diam x berbunyi..ktk sakit kat dlm nun kan.? maaf, la..and sbnrnya, mak x pernah bencik pun ngan N..ckit pun x..cuma dolok ya mak rasa ktk gik mudak..mak xmok ktk berharap glak smpey memusnah ktk mpun..n mak xmok ktk cepat glak dimbak pergi dari mak, sbb ktk sorg jak anak mak..mak ingat takduak cinta monyet jak..x sangka mak takduak boleh bertahun2 juak bertahan..bena la, mak x pernah bencik N..and mak x kisah pun apa kerja nya, janji nya boleh jaga ktk, jaga anak2 ktk kelak, hormat org tua and dpt bimbing ktk..

and me...speechless....seriusly, tok lah first time mak klaka gtok ngan aku..open klaka psl N...and time ya, aek mata aku dah bergenang..sigek demi sigek memori dari aku ngan N mula kenal psya susah payah mekduak, semua mcm slideshow jak muncol dlm palak...and aku jwb mak..

me: ntah lah, mak...x tauk gney mek nak padah..sakit ya, kmk xpat nak explain sbb sakit gilak...tambah gik nenek pergi tgglkan kta selamak2nya dlm sekelip mata, makin betambah rasa ya..mcm lukak psya dituang ngan aek garam..N ya, xda org dpt ganti nya, mak..dgn nya kmk share mcm2..nya hafal prangey kmk, kmk hafal prangey nya..dgn nya kmk x tapok2 gik nak crita mcm2 benda..nya juak polah kmk happy bila kmk sedeh..nya sangatt2 hormat org lebeh2 gik org tua..bukan jenis pedendam, bukan jenis pemarah...kmk jak slalu polah prangey, nya sabar2..
mak: crita jak cmney nya..pastok crita..dah smpey bengkel tok..

aku..time ya, aku...cuba tahan aek mata...padahal aek mata dah gugok dah pun..tp xmok mak nampak..malu pulakk rasa nak nangis depan mak..huahuahua...and dah sampey bengkel, tgh dudok2 smbil nggu kreta mak diator, time ya lah aku bercrita psl semua psl N ngan mak..mak diam jak, dgr jak apa pdh aku..aek mata aku begenang juak ehh hahahaha...tp cuba control depan mak..uhuhu...and agik, mak polah aku terkejut, nang mak suka molah ku terkejut dah kinek tok, mak pdh, " mun ktk gik maok go on ngan nya, la, go on jak..mak okay..mak tauk, ktk syg nya gilak2, cmney mak syg mati ngan bapak, cmya lah ktk syg nya..mak dpt tgga n rasa...hmmm...tegal hal tok lah ktk smpey kinek tok alu xda gerek.?mak ngga bukan sorg duak kwn ktk..byk kwn laki ktk, yg slalu ada ngan ktk..yg mak nmpk mcm suka ktk..terus terang ngan cdak mun ktk x suka cdak..sak cdak x berharap glak..n jgn kasar2 glak ngan org..kesian org..x pasal2 jdi mangsa keadaan.."

hmmm mak...xda lah..bkn sbb hal tok kmk smpey kinek xda gerek..sbb kmk mmg xda rsa apa2 dah...kosong mak, kosong...nanngggg kosong rsa dlm dada tok..and psl go on ngan N ya, kmk rsa x mungkin lah....last kmk contact ngan nya, time ya nya pdh nya nak kawen dah..tp xtauk lah kinek dah kawen ka x..mun belom, mudahan urusan nya berjalan lancar..mun udah, kmk doa nya bahagia dunia akhirat..ya jak, mak..kmk dah tired...tired glak2..dah lah, mak..boh klaka hal tok gik..kmk begerek ngan kreta jak keh smpey bila2 and kmk jg ktk jak smpey tua.. :)

and since ya, smpey ke ritok palak x stop2 fikir..mala teringat hal lamak..n fikir apa khabar nya kinek..sihat ka x..cukup makan x..makan on time x..nya tido cukup x..n mcm2 lah...and mula lah aku fikir psl nya jak2...and to be honest, inginnnn gilakkkkkkk gilakkk mok jumpa nya kinek....aku hmmmm aku...masih rindu nya...masih syg nya...tp demi nya, aku kuatkan dirik, jaohkan dirik dari nya..asalkan nya happy jak, dah cukup bagi aku...semoga Allah s.w.t sentiasa lindungi nya x kira apa juak keadaan.. :')

toddles..

0 comments: