Powered By Blogger

Tuesday, May 24, 2016

Missing....

Tuesday, May 24, 2016
Assalamualaikum n happy tuesday blues.! teehhee..

Hari tok masih penat..badan sakit2 lepas running pagi ahad..lepas running ahad ya rsa cergas kit, bertenaga..bila dah malam hari ya, ya badan start sakit hahaha..and penat last2 tido awal... :D

Ahad malam pegi kpg..saja jak, mok agak makcik n kazen di kpg..before ya g dinner lok ngan mak..psya tapau mknn pakey makcik n kazen dikpg..time sampey kpg ya, ntah pahal rsa piluk ndah haha..maybe dah lamak x g cya kali..and seriusly, i miss all the memories that I have in kpg..and what i miss the most is my grandma.. :'(

Rindu gilak2 ngan arwah nenek..asal dtg kpg jak, mesti ngga mknn mcm2 atas meja..rindu dgr sora nya ngrepak..rindu bau nya..rindu semua...mlm tdik dudok ngan mak n makcik, berklaka psl arwah nenek..klaka psl keadaan nya sakit smpey la time nya nak dikebumikan..i still remember everything, rsa mcm baru2 jak berlaku padahal dah 5 tahun berlalu..antara zaman gelap yg pernah aku lalui sepjg idup aku..tp gney2 pun, aku bersyukur sebab aku sempat jg nenek time nya sakit..sempat lap2 badan nya, sempat tukar pampers nya bila nya kemeh n berak..gik ingat, ada sehari ya, arwah nenek nang berak byk2 kali..tp aku ngan kazen2 lain xda komplen apa2, tp dgn seikhlas hati mekorg tukar pampers nya byk2 kali..arwah nenek langsung xpat nak klaka, apatah gik nak begerak..tp bila ngga matanya, mata nya beraek jak2..means nya nangis..lap2 aek mata nya..bila kenang balit time ya, boleh nangis aku..huhu..xpat lupak pandangan mata nya..siapa sangka, ya lah last aku ngga matanya sebelum mata ya tertutup selama-lamanya..

Allah berik peluang aku jaga nenek semggu..cun2 time ya tengah cuti mid-sem..jadi by hook or by crook, aku mesti balit kuching juak sbb mok ngga nenek..mak pun x menghalang sbb nya tauk apa rsa aku..walaupun semggu tp cukup lah, at least aku sempat ngga arwah nenek..sebelum balit ke kuala pilah balit, aku sempat cium tgn nya, cium dahi nya, cium pipi nya..and amazingly, nenek pndey mengeluarkan sora time ya and nya pesan kat aku, "bebait"..since nya xpat klaka byk2, ya jak nya dpt sebut..i wont forget ur voice, nek...even i miss it a lot.. :'(

Time ya lah last aku cium tgn nya, cium dahi pipi nya and dgr soranya..2 mggu lepas balit kampus, aku gk ingat, awal pagi isnin, dalam kol 4 am aku terbgn..sbb aku mimpi nenek time ya..just me and nenek..nya mbak aku pegi sigek tempat, cantek gilak2 tempat ya and tenang..semua warna puteh tp boleh nmpk apa kat tempat ya walaupun semua puteh..nya pegang tgn aku mbak g bejalan di tempat ya..byk tempat permainan kat cya..and sangat2 tenang and aku pun ekot nenek bermain cya..nenek sigek patah ayat pun x terklua..nya just senyum jak..senyum yg sgt2 cantik, n berik ketenangan bila tgga..psya nya ilang dlm kabus, and aku terbgn..tgk jam kol 4am..hati dah mula rsa x nyaman..aku baca ayat kursi and al-fatihah dgn harapan xda pa2 akan jadi..then aku tetido balit..tp terbgn balit sbb rsa mcm kenak pegang..tgk jam kol 5.30am..alu xpat tido langsung..ingat nak g mandik psya nak solat subuh, tapi tiba2 mak call...time ya hati aku dah rasa mcm apa jak..x pernah2 mak call seawal ya gilak..aku dah agak apa yg jadi..mak pdh nenek dah xda gik, tp sora mak tenang..nya x nangis pun..maybe sbb dah byk glak nangis, jdi bila hal cmya jadi, nya dah x mampu gik nangis..

Aku terdudok gya jak..smbil mak cuba tenangkan aku sbb aek mata aku dah xpat stop time ya..then mak pdh, mun ktk nak balit, balit jak, mun xpat balit, xpa juak..tp aku tetap mok balit, aku x duli..and time ya lah aku boleh tgga sapa kawan sbnr..classmate aku semua berik semangat and siap tolong aku x kira dari apa segi..thank you Liza, Fahmi, Najla, Skin, Kechik, Ecah, Nadia and paling best, semua lecturers berik semangat and berik aku cuti semggu balit kuching...i never expect that..cdak yg hantar aku ke airport (jarak kuala pilah ke klia dlm 2 jam, agak jaoh tp cdak snggup drive)..time ya aku dah blur x tauk nak polah apa..cdak yg nolong urus..smpey airport, terus beli tiket, flight kol 2pm..mmg x sempat dah mok ngga nenek utk last time sebelum dikebumi..tp aku x kisah, janji aku balit, pelok mak..aku perlu ya jak..smpey kuching, Sel yg ambik ku di airport..family semua gik busy..and i thanks to Allah s.w.t sebab berik aku kawan2 yg sangat2 membantu x kira susah senang..syukurrr gilak2 Ya Allah.. :')

Appreciate with what we have before we lose it..that is what I've been doing now.. may Allah S.W.T bless all of them and take a good care of them..aku sayang keluarga aku, aku sayang kawan2 aku.. :)

Bah ya jak lah hahaha..xmok nak sedeh banyak gilak..sedekah Al Fatihah utk duak2 nenek and atok..semoga roh mereka dicucuri rahmat Nya and inshaaAllah kita bertemu di alam nun kelak.. :)


0 comments: