Powered By Blogger

Wednesday, January 4, 2012

hectic on last week of 2011 :)

Wednesday, January 4, 2012
last week of 2011, pheww..letih aku..everydayyy klua..hahaha..aku rase lah kan, bandar pun dah boring tengok muka aku.. :P

25th December 2011, on christmas day, agak busy..sebab anak pak cik depan rumah kawen..so rumah kteorg pun digunakan utk tetamu datang..and seriously, aku tengok abang tu duduk atas pelamin, rase sedih cket..sebab aku admirer dia sejak skolah lagi..muahahaha..tp takde lah obses sgt..just admirer cmtu2 je..hehe..then lepas majlis sanding tu, my family dtg serbu rumah..sbb diorg tau ade mknn lepas kenduri kat rumah kteorg..ngee..and everyone request aku masak spaghetti..so, bahan2 mmg dah sedia ada, then i have to masak..takpe, permintaan ramai..and tak sampai satu jam, spaghetti aku abes..*pelahap sungguh cousin2 aku especially Amy =.="*..then bila family semua dah balik, kemas rumah balik, bawak masuk kerusi2 n susun like usual..mak datok siyes bahu aku rase mcm nak patah..sbb dah terlebih aktif lepas minum redbull, aku tak sedar bahu aku still injured and dgn slumber aku angkat segala benda2 berat.. =.=" pastu malam menitis air mata sbb tahan sakit..sobsss..~

26th December 2011..pagi ade kenduri kawen *lagi*..kali ni org kampung punye majlis plak..tak lah busy sebab we r not part of the majlis..hahaha..hanya tetamu biasa..hee..then petang, pegi rumah auntie kat MJ..ade mkn2 cket..wihiii..sambil tengok citer antu,dvd je lah..best.! citer Dream House..actually, bukan citer antu sgt pun..it just about a guy, yg his wife and 2 org his daughter mati kena bunuh..and he's still can't accept the truth, dia still nampak wife n anak2 dia..seolah2 takde ape2 berlaku..n hidup happy dalam rumah..padahal, dlm rumah tu kosong, takde org langsung, n rumah buruk sbb takde org jaga..dia sorg je rase yg everything still perfect.smpai la kwn dia sedarkan dia balik n bagi tunjuk bukti2 yg wife n kids dia dah mati, dan dia just alone dlm rumah kosong tu..huhu..kesiannn sangat..boleh nampak betapa sayang nya dia kat wife dia n anak2 dia..aww...i wish i dpt husband mcm tu..aminnn :D

27th December 2011..jyeahhh..! i love this date..~ sbb i ade date..hehehe..with my best of best friend, Siti..! at last, kteorg melahap Sushi King dgn jaya nya..dan shoppinggg dengan hebat nya..hahaha..and i spend almost rm200 in just few hours..pheww..ampun mak, ampun ayah..sememangnya anak mu ini shopaholic..ngeh2..nak ckp aku beli brg2 mcm bag, baju, shoes etc, takde lah..it just aku alat2 tulis kat Times.. sketch book, pen colour2, pensil, paper colour2 n majalah intrend *sbb ade psl Korea.haha*..sebab ye la, i love sketch something and create something..sbb tu aku beli barang2 mcm tu..hehe..then beli brg2 make up yg mostly dah nak abes..tp mcm byk je kluakan duit..muahaha..biar lah..malas nak fikir..hehe..then today, great day, tp ade worst nye gak..my car, tiba2 buat hal..aircond jadi panas, n suhu engine naik mendadak..mau tak cuak aku..drive dah mcm org giler sbb nak cepat sampai ke rumah Siti..nak isi air bagi suhu turun..last2, penutup utk tempat isi air tu plak jatuh dlm engine..pulakkkk dahhh.. =.=" ape sal la keta marah sgt ngan aku..so sorryyyy la, keta ku sayang..sbb i terlepas ckp, "patut jual je keta nih..byk problem.."..skali ko betul2 bagi problem kat aku time aku nak happy2..adoii.. =.=" kan dah kena bising mak..kan dah gadoh ngan mak..aiyaaa..hehe..tp tuan2 puan2 sekalian..jgn risau..benda kecik je... :D

tq syg.! for the day..even the day was a tough one..dua2 last2 kena bebel mak..hahaha..

29th December 2011.. wii...i love this date too.! after a year..*a year maybe,tak pun setahun lebih.* hehe..i meet my love one, Didi..name dia Dila gak..but utk bezakan diri sendiri, people call her Didi , and me Diyla..so that, tak lah confused dgn diri sendiri..kalo aku panggil dia Dilla jugak, kang aku rse mcm aku panggil diri sendiri plak..hahaha..she comes to Kuching with her parents..stay kat hotel Samudra Court kat area Satok..and i miss her.! dok lepak dalam hotel je ngan dia..n talking with her daddy yg peramah and kelakar tu..hehe..and like usual, kteorg kalo jumpa sah2 jadi out of control..gelak tak hengat dunia..teeeheeee... too many story to share..dan dia, care too much about me, and she's afraid if i get hurt again..so dia nak make me the happiest girl sepanjang dia ada di Kuching ni.. :) i love you, Didi.! thanks for everything..! boh nangis2 ndah ktk baca appreciation letter kmk ya..hahaha.. :P tak dpt nak hang out lama sgt with her..sbb diorang nak urus something about Didi's house..Didi study uitm samarahan..dr situ aku kenal dia even tak same course, tak same bilik..tp boleh jadi rapat..biase lah, jodohhh.dah Allah nak kenalkan kteorg kan.. :D then lepas lepak with Didi, lepak ngan Sel plak..lagi sorg kipas-susah-mati aku.. xD dia teman aku lunch..then borak je lebih smpai tak sedar jam pukul 5 lebih..huhu..but then, it was a great day..and yes, best friends makes my life perfect.. :)

30th December 2011..another great day..i guess, the most.! :D klua with Didi..yeayy..! tengok wayang citer Sherlock Holmes and makan2..and story2..and gelak2 mcm dunia ini kteorg yg punya.. :D then dia kenalkan aku kat this one guy..the crazy guy.. =.=" bak kata Didi,"tak duak maka baruk 1st time temu, rupa bagey 10 tahun sik temu..nang bestttt"..hahaha..name dia, Awind..perangai, lebih kurang mcm my Abg Pjul..sbb tu boleh terus ngamm.. :D seriusly, this guy is crazy..we are in the same zodiac..which is Sagittarius..haha...me and Didi call him, the 'kaki penyelak'..sebab suka sgt sakat org..kalo korang lah kan, kalo 1st time jumpa seseorang mesti tak banyak ckp and watsoeva yg 'control' lah kan..muahaha..tp with him, 1st time jumpa ni, aku dah ketuk kepala dia..hahaha..! sape suroh bajet hensem sgt..cesss..ni dalam Facebook plak, mula dahhh carik pasal ngan aku..ooo Awind..tggu ktk aa..lak mun kta jumpa gik, kmk sik kan kalahhh..hahaha.. :P skali jumpa mak aku, tau pun diam..aku ingat dah tak tau makna diam..haha..serve u right, bebeh.! :P

love u, didi.! :) btw..gmba ni diambik hanya beberapa saat, sbb si Awind tgh klua merokok..hahaha..we can't take picture if he's around..for sure kena kacauu..~ :P

31st December 2011...pagi2 awal bangun..ade kenduri kawen. *lagi..stress aku asyik tengok org kawen..aku sendiri ntah bila lah :P*..anak kawan mak kawen..n mak mula la ckp yg anak2 kwn dia dah byk yg kawen, aku bila lagi..adoiii..huk3..then lepak kat rumah auntie, kat MJ..auntie ade masak2 cket..Laksa Penang..perghhh..mabeles.! aku suka kalo auntie aku ni masak..masakan dia confirm sedap.! yumss..~ hehe..then tengok Ombak Rindu together..aku nak feel tengok citer tu, tp i can't sebab byk sangat 'director' depan tv..huhu..sabo je la.. =.=" and then, my usu call. ajak g Damai..yebbbaaa..! sambut mlm new year kat Damai Beach..hehe..usu dpt bilik chalet, so best..sbb tepi pantai.. :D

1st January 2012..and Happy New Year.! i woke up in the morning with a big smileee..because receive a message from someone, yg aku tunggu2 utk dtg ke Kuching..wiihaa..hahaha..since i'm in a good mood, aku pakai baju yg sememangnya menunjukkan emosi aku which is dress..kali ke-2 aku pakai dress.. :) .breakfast with family..bayangkannnn..~ utk smbut new year, my family booked 5 buah bilik..perghh..tu baru setengah..kalo satu family agak2 mau satu Damai tu kteorg booked..buat family day skali..hihi..then, lunch, Sel culik aku tengah2 bandar time aku teman mak g bank jap..n mak, mcm tak biase..dia lepas je aku kena culik Sel..muaahhahaha..n Sel terkujat jugak lah, tengok aku pakai dress..tetiba je kan..haha..lunch kat Spring, makan yong tau fu, sebab bini aku (Sel) ni mengidammm..ngaa..i tak buat ape2..i tak salah..*paham2 sendiri* :P sambil makan2, sambil bercerita..kalo jumpa ngan dia ni kan, tak cukup kalau setakat sejam dua..kalo boleh nak sebulan dua.. =.=" then baru sedar yg lebih dari sejam duduk makan *ckp je banyak, makan kuranggg*..hihi..so, tak tau nak buat ape ag, tengok wayangggg..~ :D citer 23:59..tu bukan masa okay, tu tajuk citer..23:59..citer antu Singapore..best.! pertama kali dalam hidup aku tengok citer cina dlm panggung..hahaha..1st time tengok citer cina dlm panggung, wasn't bad..it's awesome actually..and Sel.? most of the time tutup mata je budak tu..aiyaaa..~ =.=" after movie, jalan2 cuci mata jap..teman Sel beli new shoes..cantek.. :)) terima kasih kepada saya sbb tunjuk shoes tu kat dia..hihi.. :D and bila hari dah gelapp, baru la reti nak balik rumah..nape la kalo klua ngan dia ni, mesti cepat je masa..aiyaa...takpe lah..insyaAllah umur panjang, jumpa lagi.. :))

2nd January 2012..bangun lewat cket..rase letihhh sangat2 sbb byk aktiviti seminggu yg lepas..and rase kurang sihat..then tengah duduk2 tengok tv, tiba2 plak ade keta yg aku kenal sangat2 berhenti depan rumah..tak lain tak bukan, Sel.. =.=" mmg sah kalo Sel ni lelaki, mmg mak aku dah suruh kawen ngan dia..mcm belangkass..hihihi.. :P dia saje datang, semata2 kaca mata hitamku tertinggal dlm keta dia..aiyaa..mcm la lain hari tak leh bagi..ni nakkk jugak dtg.. =.=" nasib baik tak culik aku..hehehe..tp kalo dia ajak klua pun, mmg aku tak larat..lemah gila..nak berdiri pun susah, apatah lagi duduk..bukak mata pun rse mcm dunia ni berpusing laju 360darjah..mak aii..dah la kena ambik 'dia' kat airport..maklum la org baru 1st time sampai Kuching, tp aku tak leh layan sgt sbb tak larat..just kuatkan diri, bawak dia g makan and hantar dia kat hotel..he's my friend, from KL..then aku balik..sampai je rumah, muntah2, baring atas katil, terus tak sedar diri.. =.="

3rd January 2012..bangun awalll gilaaa..hee..tengok phone mak aii.. banyak miss call n message..from him..tanye am i okay..n aku ckp balik rumah terus muntah n tertido tak bangun2..n dengan muka tak malu nya dia ckp, "i tak buat ape2 kat u mlm tadi..~~"..tunggu kau, aku ketok kepala kau lepas ni..dah lama tak ketuk2..hahaha... =.=" mak pun tak keja hari ni..then aku mandi2..siap awal2..nak g klinik dulu, nak check what happen..then dah check semua2..doctor give a pills..pills yg boleh buat aku tak terlalu stress n boleh control my hormon..huhu..mkn utk 2 weeks..then jumpa doctor lagi utk tengok progress..hopefully lah tak de ape2..aku tak nak sakit..belom kawen lagi nihhh..muahahahaha.. :P then ambik dia kat hotel..lunch together with my mom..ohh..sweet.! hahaha.. =.=" *ingga mode*..then mak pegi beli barang2 dapur, n kteorg ekot skali...so, you, beware...~ my mom shopping lama..haha..tp sebenarnya, dia shopping pun, mengalahkan mak aku..aiyaaa.. =.=" then pegi jalan2 cuci mata jap..bwk dia jalan2 sekitar Kuching.then makan malam..then anta dia kat hotel balik..then balik.. :) n now dah masuk 4th January..dah nak pukul 3 am, tp aku still tak tido..syok sgt bebel ngan my sister dlm facebook..hehe..but i nak tido awal..esok bangun awal, siap2, and hantar mak keja..and ambik dia kat hotel lagi..and will be our day..! for the whole day.. :) tengok wayang, maybe, sbb wayang hari rabu murah..hehe..and bawak dia makan mknn sarawak..hey you..i akan buat hari2 you di Kuching lebih bermakna..even Kuching lepas banjir..hihihi..

thats all..nak tido..toddles.! :)

p/s : when we are happy we are always good, but when we are good we are not always happy..dalam hati aku, biar Allah S.W.T sahaja yang tahu.. :) salam..

0 comments: