Powered By Blogger

Monday, December 26, 2011

little Kimi.!

Monday, December 26, 2011
nama sebenar, Tom..nama penoh, Tom John..ade kwn aku panggil dia, Tom Cruise..aku bermain dgn dia, smbil sebut Tom Tom Bak..aku sndri bagi gelaran, Kimi kat dia sbb aku rse word Kimi tu comel..nak panggil Garfield tak sesuai sbb Garfield lagi besauuu dan berwarna orange..ngehehehe..he's sooo cute..! geramm..! mata bulat, badan gebu..~ grrr...rse macam nak gigit je..huk3..

little Kimi.! :D
umur dia dah setahun..kalo manusia, still baby..tp oleh krana dia kucing, so dia dah dewasa, dah boleh kawen..hehehe..sejenis kucing Parsi, slalu nye kucing Parsi pemalas.tp dia ni hyper cket..dah ade girlfriend..slalu lepak luar rumah p usha kucing2 lain..paling best, kalo dgr bunyi ujan, laju je lari klua rumah, main ujan..haaa...seumur idup aku, ini yg pertama..lalala..*menyanyi*..1st time aku tgk kucing tak takut air..kalo kucing lain, kena simbah je dah b'tempiaran belari..tp Kimi tak..dia sukaaa sgt air..pastu masuk rumah dgn bulu yg basah, buat org bebel je.. =.=" bulu teball..kalo dia duduk atas lantai, mcm carpet..aku gelar dia, moving carpet..muahahha..kalo duduk, tak senonoh..kaki terkangkang..aiyyaaa..nsb baik kucing jantan..kalo betina, aku mmg ajar kau duduk sopan..haha..
suka sgt bergurau..that makes me laugh smpai nak rak..hihihi..Kimi agak mata duitan..kalo aku keluarkan purse, dia mesti sebok gak..bagi duit syiling cukup la..hahaha...tu pun dia main kejar2 dgn syiling...ek.? syiling mane ade kaki..hahaha..dia akan tolak syiling, pastu kejar balik..kalo syiling mask celah2 carpet, dgn comel nya dia masok kan kaki dia celah2 carpet semata2 nak ambik syiling..kalo tak dpt ambik, dia akan dok tepi karpet buat muka bajet kiut n tggu sapa2 tlg ambik kan syiling tu..ahahaha..yg paling dia suka, main wheelchair..dia duduk atas wheelchair tu, n kteorg kazen2 akan tolak dia..hahaha..comel.! dia suka..
i love to hug him..gebu giler..lepas tu diri sendiri susah nak buang kan bulu2 dia yg melekat kat baju..wuwuwu..bulu dia skrang kuat gugur lah..tp still gebu..bukan mcm manusia..kalo rmbut gugur, kepala terus mcm takde rambut..haha..adoii..

i'm sexy and i know it..~ xD
he catch my purse..hahaha..! lompat punya tggi sbb nak ambik purse aku.. =.="
see...actually dia tgh try nak ambik syiling bawah tikar tu..hahaha..tp last2 dia malas, dia buat muka comel mengharapkan someone blh tlg ambik kan utk dia..hehehe.. =.="
target target..sapa2 yg berani pegang syiling dia nih, so samada korang akan kena gigit atau kena cakar..hahaha..

this cat, not only belong to me..actually, dia kucing my Pak Ngah..but since aku slalu lepak2 kat umah diorang, jd Kimi pun terbiasa main ngan aku..n Pak Ngah ckp, ni pun kucing aku jugak..hehe.. :) hari tu nak bwk balik rumah, tp mak tak srh..tkt hilang kena culik budak2 jiran..ngee..so, Kimi stay at my Pak Ngah's house..anytime aku rse nak main, aku p la rumah Pak Ngah.. :)

p/s : nak busykan diri sendiri dgn mengisi masa lapang, instead of duduk termenung dan emosi pun jadi unbalance..aku pun tak nak fikir benda2 lain yg menyakitkan hati..so, nowadays, most of time aku spend with my family..and also with my friends..and tak boleh lupa, tv..haha.. :)

0 comments: