Powered By Blogger

Wednesday, August 31, 2011

glory day.! :)

Wednesday, August 31, 2011
it's Raya & Merdeka 2011..! yeay.! :DD
sorry for the late entry..dah masuk hari ke-2 raya dah pun..uhuk..ingatkan nak update mlm before raya tu..tp disebabkan teramat busy mengemas rumah, menyusun kerusi2, mem-vacuum rumah, dah segala macam lagi lah..then heading to kampung, tolong mak sedara masak2..pheww.! letihhh..uhuk..malam raya tido pukul 5 pagi..bangun plak pukul 8 pagi..mau tak letih.? tsk.tsk..tak cukup tido den..muka sembab *tp tetap cantek*..hehe.. ;P

raya tahun ni, agak sunyi dan sedih..sbb family kteorg baru kehilangan seorang ahli which is bagi kesan sangat2 dlm kat kteorang..my nenek, dia meninggal bulan Februari tahun ni..and this is our first time beraya tanpa nenek..rse sgt2 kehilangan..selalu nya, mesti nenek bising2 tengok cucu2 dia sebok tolong dia masak padahal kteorg most of the time jd tukang tengok and mkn je..hee..then nenek akan bising2 jugak if kucing2 dia kacau dia buat keje time mlm raya tu..and time tgh masak2 ari tu, kteorg ade terdiam skjap, sbb terasa hilang sesuatu..mcm tak complete..but then, kteorg teruskan jugak kerja..and move on..yg hidup, teruskan hidup..yg mati, doakan lah utk kesejahteraan dia di alam sana..Al-Fatihah...

okay..tak nak sedih2 sangat..nnti nenek pun sedih.. :') time masak2 tu, byk hal betul.. =.=" i mean, bukan hal yg serius..tp hal yg buat kteorg gelak..hihi..lama dah tak hang out ngan family masak sama2.. :) aku plak dok terlalu syok sgt masak, skali tangan terkena minyak panas daaa...sedappppp..sangat2 sedapppp.. =.=" dah la tangan luka before ni sbb terkena pisau time potong bawang..pastu kena plak minyak panas..best kan.? uhuk.! nah aku tunjuk jari yg kena minyak panas...

nmpk kan mcm gelembung2 kat jari tu..sakitt..dah la tangan kanan..yg luka kena pisau tu pun tgn kanan jugak..rase lumpuh kejap bhgian tangan kanak..uhuk..~
okayy..malas nak layan sakit..takut keje tak siap..so i go on je tolong masak..then, around 10.30, semua lauk2 dah siap.! :)) then mak ajak pegi beli brg jap kat Satok before balik rumah..yerp..Satok still open, sampai pagi..hebat kan.? mesti diorang letih gler2 on the next day..hihi..raya punye pasal..dan aku plak, sempat beli lagi 2 helai selendang dgn harga yg superb.! maklum lah, malam raya..lelong habis2an..hihi.. :)

pendek citerlah kan..i have something to say..

Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin...to all  bloggers, my friends and sesiapa je lah yg kenal aku..hehe..maaf dipinta if ade terkasar bahasa dalam mana2 entry aku..ye la, manusia selalu buat silap tnpa diorang sedar.. :) halalkan makan minum ye..hope semua beraya dengan aman dan happy..jgn main mercun over sgt..kang hilang jari sape gak susah, diri sendiri kan..jgn mkn ikut nafsu, nnti sia2 je puasa sebulan turun berat badan 5 kg, last2 baru sehari raya dah naik 5 kg balik..hihi..okay..tu je lah kot..kpd mane2 kwn yg terdekat, silalah dtg ke rumah saya ye..jgn malu2.. :))
dan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan jugak..Malaysia dah 54 tahun..yeabba..!! hihi..bukan selalu dpt sambut raya sekaligus dgn merdeka skali..and AGAIN, jgn main mercun byk sgt..sygi lah diri sendiri keh..ceewahh..hihi.. :))
raya pertama, eventough tak cukup tido, tired and muka nmpk letih..i'll try my best to look fine dan natural beauty..yebba..! mesti korang nyampah dgr kan.? bahahha.. :P


comey dok.? comey kan.? bahahaha..! *pfftt..tolong muntahhh*.. :P setelah make up-make up..letak eyeliner, eye shadow, mascara n lipstick, and walllahh..~ tak la nmpk sgt muka tired even badan sgt tired..uhuk..tema this year, pink & black.! hehe..baju aku ade 2 color je tahun ni, which is pink & black..utk 1st day raya, guna pink..2nd day, black..simple.! hehe.. :) si dia tanye, aku guna color ape ari ni..aku ckp, pink..smbil sengih2..hee..then dia ckp, mesti aku look sweet with pink..aww...terasa bangga kejap..bahahaha.. :P

then, pegi kpg..ziarah kubur nenek & atok..bersalaman dgn ahli2 keluarga..pastu petang, pegi rumah Mak Angah..suka sgt pegi rumah mak sedara aku yg sorang ni..sebab ade Tom.! hee.. :D ye la..aku tak de kucing sendiri, aku pi la culik kucing org..huk2.. :P smpai je rumah Mak Angah, carik2 mane Tom..my cuzzy ckp Tom kena jail kat blakang, sbb dia main hujan tadik..halooohh.! kesian bucuk aku yg sekor nih..uhuk..tapi time aku dok sedap2 minum smbil tengok tv and borak2 with cuzzy, tetiba terasa 'moving carpet' kat tgn aku..aku dok atas lantai je..malas nak ayu sangat dok atas sofa..hee..rupa2 nya, si Tom dah dilepaskan..hee...Pak Angah ckp, Tom mcm tau2 aku dtg..dia terus pegi ke pintu & buat muka kesian..alololo..so sweet..syg Tom ketat2.. xD meh aku tunjuk gmba Tom keh..hari ni dia over active cket..maybe sbb dia gembira gak kot, hari raya..hihi.. :P



aww...dia sungguh sangat amat comel..!! xDD hari ni dia looks fine and gojes.! tp bulu still basah ag..sape suruh nakal sangat pi main hujan..huhu..time aku nak balik n diri kat pintu, dia dgn laju lari2 kat aku..adeh..mane leh bawak balik..ngee..Tom dah sebati lak ngan jiwa aku..i wish i could meet him every day..uhuk..tp takpe, ade gambar pun dah okay..leh tengok hari2..hee..mcm org bercinta plak..baahaha.. :P

okay..that's it for today..nak tido dah..ngantok..kena refill tenaga yg hilang balik..esok nak bgn awal lagi, nak bersiap2..sebab si dia nak dtg rumah..can't wait.! toddles.! :)) ♥ ♥ ♥

0 comments: