Powered By Blogger

Saturday, August 27, 2011

hommies.! :))

Saturday, August 27, 2011
even dengan line broadband mcm siput sedut demam, aku tetap gagah kan diri dan setia bersabar untuk menghupdate-kan blog.. =.=" *siyeshit sangat2 bengang dengan line celcom sekarang..haih.! nak tukar digi la kalau dah mcm ni.*

well..okay..nak gtau, semalam ( i mean,2 hari lepas..hihi), dengan selamat dan jaya nya abg pilot yg handsome menerbangkan kapal terbang dari LCCT pada pukul 4.50 pm dan mendaratkan kapal terbang di Kuching International Airport pada pukul 6.20 pm, dengan membawak puteri gunung santubong di dalam kapal terbang itu, iaitu aku..muahaha..*babbling..ignore.!* =.=" jangan jealous..~ aku dah balik kampung dan bersiap sedia nak raya..teeeheee... :P *padahal ramai lagi org lain yg dah balik kampung lagi awal dari aku..tsk..tsk..*..
pecah rekod, 3 month dah tak balik Kuching..perghh..hehe..alhamdulilah, masih bernyawa utk kembali ke tanah air sendiri.. :)) dengan new appearance from me, tiba2 berdiri depan mak, dan mak terkujat tengok aku..hihi..and dpt respon sngat2 positif dari mak, "dilla sangat cantik bila berhijab."..and i was, :)))...
okay..back to the track..smpai Kuching, azan Maghrib pun beralun merdu..then mak cepat2 bagi air, suruh aku minum dulu..tak baik melambat-lambatkan waktu berbukak..hee..pastu, me n mak heading terus ke SCR kat Satok..nak makan..my favourite nasi ayam forever, nasi ayam roasted kat SCR ( stand for Singapore Chicken Rice)..perghh..mabeles.! suke sangat2.! and aku order mknn mcm tak pernah mkn setahun.. =.=" hii..takpe..aku blanja utk makan kali ni..special for my mom.. :) since mak suke sangat2 tengok aku berhijab, then she wants to take my picture..nahhh...gamba aku melahap mkann.. :P

tadaaaa...~ besau kan air aku..ahhaha..lama dah tak minum 3 layer tea..akhirnya, dpt gak.. :DD
lepas abes mkn, borak2 jap ngan mak buat luahan hati..pastu, gerak g rumah Mak Angah..nak jumpa Tom yg comey alololo bucuk2...hihi..rindu sangat2 kat Tom..3 bulan tak jumpa, dah besau dia..makin comey plak tu..bulu gebu sangat2..sampai je rumah Mak Angah, Tom adalah benda pertama yg sambut aku kat pintu, terus pelok cium belai2 main ngan dia.. :)) Tom adalah kucing..kucing Parsi..aku bagi gelaran kat dia,'moving carpet'..sbb bulu dia mcm karpet..dah la gemuk..hihhi..tp kan, makin pemalas si Tom nih..asyik terjelopok atas lantai je..aku main ngan dia guna keychain kesayangan aku pun, setakat 2 3 kali je dia sambar2..last2, dia malas nak main sambar2 lagi, dia dok landing kepala dia tepi sofa..aiyoo..patut la makin gemuk..hee..sorry lupa nak ambek gamba Tom..sebab excited terlebey..hee.. :))) then, lepas gik rumah Mak Angah, g kampung jap, anta biskut2 yg aku tapau seguni besar *tipu je* dari Shah Alam..my Usu pun pesan beli almond london, and dia excited nak tengok biskut dia, so anta terus je la ke kampung..hee..then, around 11 pm, baru la balik rumah sendiri..perghh..masuk rumah, semua nampak lain..susunan perabot semua dah ubah..siap ade perabot baru plak tu..waaa..my mom memang SuperMak lah..hee.. :)))

back to today,*which mean semalam sebab dah lepas pukul 12..hehe*..bangun awal2 pagi anta mak g keje..then balik rumah iron baju, mandi, siap2 pakai make up perfume and seawal 10 pagi, aku dah gerak pegi rumah Miemah..hee..dah plan ngan Miemah nak g shopping raya jap..so we r heading to India Street..nasib agak menyebelahi kteorg sbb senang jumpa parking..yezza.! hihi..so, jln2..aku beli shawl lagi, beli inner and cardigan..then, Vane call kteorg tnye kteorg katne..sbb dia tgh lunch hour..nak jumpa kteorg jap..ingat kan dia nak ajak lunch skali...bahahaha..! agak2 le..puasa tak abes agi..next week boleh la g lunch same2 sbb puasa dah abes..hihih..then, lepas shopping2 kat India Street, aku n Miemah gerak g The Hills..Vane tunggu kat situ..so sambung shopping kat The Hills..(okay, utk sape2 yg tak tau The Hills tu katne..The Hills is one of the new shopping complex kat Kuching..lebih kurang mcm The Spring jugak..The Hills terletak kat Pullman Hotel, tak jauh dr Riverside Hotel, waterfront..since The Hills still new, so tak banyak agi kedai2 yg bukak.. :) ) okeh..dah smpai kat The Hills, jln2 with Vane plak..then, tersinggah satu kedai accessories nih..ternampak satu cincin yg santek..sangat2 santek..harga tak la mahal sangat..bukan berpuluh-puluh ringgit pun..hehe..so, pendek citer, aku terbeli lah cincin ni..adoyaiii...banyak betul aku berbeli..tak puas shopping kat shah alam, sambung plak kat sini..hehehe..jgn gtau mak..nnti mak marah..hahaha.. :P

the girls.. :) me, miemah and vane..thanks for accompany me today.. :))
the ring..cantek kan.? hehehe..suke design mcm ni..ntah nape, aku suke design yg besar2 gedabak..kat kedai yg same, ade jugak necklace yg cantek gak..kakak yg jg kedai tu, pakai necklace bentuk owl yg sgt cantek..tp malang nya, dah takde lagi da necklace tu..dan aku tegur dia la, necklace dia sgt cantek..nak jugakkkk..uhuk.!
shopping with my girls, tak leh lama2..sebab i have appointment dgn beauty salon nak buat facial muka pukul 3 pm..so lepas jalan2 kat The Hills, hantar Miemah balik..then i heading to beauty salon..lama dah tak buat facial muka..rasa lega dpt buang kotoran2 degil..cuma satu yg sedih, parut2 kesan campak mmg tak leh hilang..benci betul.. =.=" anyway, thanks mama, coz sponsor saia buat facial..hehe...lebiusomuch.! :D

abes facial around 5 pm, together2 with mak pegi bazaar kat Matang Jaya..sbb nak berbukak kat rumah auntie kat area situ gak..hehe..at last, dapat gak beli umai n ikan pari bakar..yebba.!.sampai rumah auntie, perghh..i can smell something nice..dari luar rumah dah boleh cium..baahahaha...auntie masak nasi ayam with roasted chicken..yeay.! i love it so much..hee.. :))

sorry..gambar agak kabur..hanfon tak canggih..hahaha..roasted chicken with salad, tomato n timun..hee..nmpk sedap..? memang sgt2 sedap..menjilat jari i makan tauuu...*latar belakang newspaper, sbb kteorg mkn atas lantai..so lapik dgn newspaper lah..hehe* :) tq so much, auntie.! for the nice meal utk berbukak hari ni..dan selera aku hari ni pun lebih banyak daripada biasa...ngeee...mampos..takut ar baju raya tak muat..uhuk.!
okayh..done for today..esok plak nak berbukak kat rumah nenek belah ayah...waaa..i miss my big bro & my big sista..*which is my cousins yg slalu aku mention2 tu.. :) * rindu ngan anak2 buah..nak bagi hadiah harijadi kat Danial..and nak cubit gigit2 pipi Darwish yg day by day semakin tembam tu..hihi.. :))

p/s : some words : It's hard to talk to someone when you still have feeling towards them and then, you just realize that they are just your friend, not more than that.. :'(

0 comments: