Powered By Blogger

Monday, August 29, 2011

tired day

Monday, August 29, 2011
"tonight gonna be a good night.." ..lalalala..nyanyi lagu BEP..hihhi.. :DD

well, seems like i'm in a good mood right.? eventough sgt2 penat sbb satu hari driving and walking and usha-ing tanpa henti, and also with people yg mostly menyakitkan hati..aiggooo.! =.=" but it was great.! :)
bangun seawal 9 pagi..*awal ke.? hihi*..then terus mandi dan berdesup masuk bilik sbb my uncle (kwn mak) dtg secara tiba2 utk tolong pasang kipas baru..ngee..mau terkujat aku..dah la baru klua bilik air, dan teramat mamai sbb tido tak cukup, tengok2, ade lelaki dtg..perghh..tak sampai sesaat lari masuk bilik..bahahaha.. =.=" then dlm keadaan mamai gak, siap cantek2 terus klua bilik capai kunci kete and salam cium mak *benda biasa yg aku buat before keluar rumah :) *..10 pagi dah klua woo..teman mak sedara beli brg2 dapur utk masak hari raya nanti.. :) tu pun still mamai tau..hahaha..bila dah sampai tempat yg dituju, mak datok, segar bugar terus mata aku..tsk.tsk..sebab traffic jam..nape la aku rasa populasi manusia dalam Kuching ni semakin bertambah ek..? tengok atas2 jalan pun banyak kete baru, boleh detect ngan tengok number plat kete..hebat..sungguh maju.. =.=" dok pusing2 cari parking dlm Sunday Market a.k.a Pasar Minggu tu dah satu jam..mau lenguh kaki aku tekan2 brek..huhu..last2 parking je tepi jalan, memandangkan mak sedara just nak beli daging je..alahaii..kalau bagitau awal2 kan tak perlu la aku excited sakan nak pusing2 carik parking.. =.=" pastu pegi Emart plak..2kali5=SEPULUH..same gak mcm kat Pasar Minggu..banyakkkk sangat kete+manusia..tp tak la traffic jam teruk time carik parking..tak perlu pusing sampai 10 kali..hee..then membeli dan membeli dan membeli..at last, brg2 abes dibeli.. ;) then, singgah bazaar jap..aku beli byk makanan..laksa sarawak, nasi ayam penyet, bubur pedas etc..tengok2 jam dah nak pukul 4 ptg...mak aiii..lama gak kteorg pusing bandar..huhu..anta mak sedara balik rumah..and balik rumah sendiri dgn tergesa2 sampai aku bawak kete dgn kelajuan yg boleh mencecah mcm kelajuan kete2 kat highway peninsular tu..sampai kete hilux yg 10 kali ganda besau dari kete aku pun aku boleh kejar..dan kurang dr 15minit, dah sampai rumah..padahal kalau dari rumah mak sedara nak ke rumah sendiri, lebih kurang 20 ke 25 minit..teeeeheee.. =.="

sampai rumah around 4.30 pm..iron baju dan shawl..then mandi..then siap2 lagi cantek drpd yg tadi..then capai lagi kunci kete, salam cium mak dan mak sempat berpesan,"dila, mak nak McChicken set besar.." okay, mak.. =.=" sharp pukul 5 ptg, klua dr rumah, and 5.05 ptg dah smpai Rampangi, ambek Ana..*5 minit je aku drive dr rumah nak ke rumah Ana..haha*..well..masuk2 je Ana dlm kete, mulut memang non-stop..too many things to share, since dah lama tak jumpa..huhu..miss her so much..kwn susah senang time skolah dulu..she's still her..tak berubah..still being a good listener and a happy go lucky person..hee.. :)) then, terus pegi McDonald..nak ready tempat duduk awal2..sampai je kat McD, ex-schoolmate time kteorg skolah rendah dah ade kat situ..and one of them, look stunning..erkkk..! he's look different.! haha..dulu chubby..now handsome boy..with his glasses..aku suka tengok lelaki yg ber-glasses..*BUKAN SUNGLASSES OKAYYY..~*...haha..okay..pendek kata lah kan, hari ni kira reunion kecik2 la, kecik2 sahaja..bukan besar-besaran..huhu..gathering dgn ex-schoolmate skolah rendah also skolah menengah..tp aku lebih rapat dgn kwn2 skolah menengah, n still close till now..utk skolah rendah, agak malu2 dan tak berapa nak rapat..maybe sbb dulu kecik2 jenis tak malu kan, main belasah je, tp now dah besar2 semua cantik2 handsome, so jadi malu dan kekok nak bergurau2..hihi.. :) hari ni, yg attend Fad,Azam,Az & Sham (ex-skolah rendah)..Awg,Iqmal,Hafiz,Ain,Azhar,Anip,Shai & Ana (ex-skolah menengah)..like usual, Awg & Shai, memang suka menyakat aku kan..rase mcm nak piat2 telinga kuali diorang.. =.=" kteorg berbukak kat McD..mkn2 sambil huha-huha bising sangat2..hee..then lepas abes mkn, mula2 plan nak pegi Spring..tp yg sorg nak pegi Sarawak Plaza dulu..pastu ade gak yg nak g Giant yg baru dibukak..last2, Spring & Sarawak Plaza, cancel..we r heading to Giant..aiyoo..aku dah muak tengok Giant..sbb kat area Shah Alam, KL, & sewaktu dgn nya berlambak Giant yg besau2 tepi highway..huhu..tp disebabkan nak hang out lama ckit, so pegi je la Giant...hu..perghh..giler ramaiii sangat org..ye la, pasaraya baru bukak..tak lain tak bukan, semua nak free gift time awal2 opening kan..hahaha... :P si Awg, takde benda lain, since kat McD dia ckp nak carik t-shirt harga rm5.99..bila dah smpai Giant & dah jumpa, tak plak dia beli..aigoo..uhuk...takde benda best sgt pun..ade kedai2 and Giant yg besar gedabak je..hee.. :)

nah..aku tunjuk some picture..gambar beramai2 ade dlm fon HTC si Azam, iPhone si Sham & Blackberry si Shai..erkk..huk3..tengokkk..phone yg canggih2 je yg diorang guna utk tangkap gambar ramai2..tsk.tsk..tp yg penting, aku dah pedajal Blackberry si Shai punye..HAHAHA..hambek hengkauuu..sape suruh suke sgt kacau aku kan.. :PP okay..enough..aku tunjuk gambar2 yg aku snap guna phone BB-To-Be aku ni keh..hahaha.. :P

our meal. :)

Awg..he's always the devil one..hihi :P

mamat2 jambu..bahahahahha...JUST KIDDING.. :P

the craziness is about to reach the climax..hahahaha..

OKAYYY...awg, shai and iqmal look so cute dengan topi angry bird..bahaha..*bengong*

keletihan melanda..kerusi dkt Giant jd mangsa..hihi..

yg ni, aku tak tau nak ckp ape dah..slh mkn kot.. =.="" (aku tak ngaku ko kwn aku, Awg..bahaha)

heart them so much..always make me happy..dah mula rindu diorang.! uhuk..and oh, stop showing your Blackberry pleaseee..tu bukan ko punye gak, wahai Awg..hahahaha...tunggu la nnti aku ade Blackberry Torch, baru hang tau.. :P
okay..pendek kata, hari ni sangat awesome..dpt jumpa balik kwn2 zaman muda2 dulu..hihihi..yela, nowadays, masing2 dah ade haluan masing2..ade yg still continue study, and berlumba sape yg study paling tinggi.hehehe..ade yg dah abes study, and dah berkerja sekarang..and ade yg baru je graduate last month.. :) syukur, masing2 berjaya dlm hidup masing dgn cara yg berbeza.. :)) tak sabar nak raya..time raya nnti, jumpa diorang lagi..yeay.! plan nak beraya sama2..hehe.. can't wait.! :)))

oh..lupa nak ckp..selain dr berjumpa dgn diorang, aku pun jumpa my very the best friend a.k.a my girlfriend a.k.a my twin a.k.a my sista a.k.a my everything, Sel..hehehe..we meet dkt Giant..then jln2..pastu anta dia balik rumah sendiri..nasib baek Ana teman..kalau tak, memang sesat aku nak cari jln keluar dr rumah Sel..hahaha..and oh ya, tema baju raya kteorg tahun ni sama, which is Pink.! yebba.! Pinky Girl.! hehehehe.. xD mcm kapel la plak kan, color baju sama..bahahaha..well, kteorg kan twin.. xD

then anta Sel balik..pastu anta Ana balik gak..pastu sempat lepak kat umah Awg jap..borak2 sementara tggu Shai yg bersiap mcm perempuan padahal ikat kasut n pakai helmet je.. =.=" pastu, Shai ikut aku dr blakang with his scooter smpai area depan simpang rumah aku, sebab aku takut nak balik umah sorg..hee..sampai rumah, pukul 12 lebih..sah2 kena bising mak..teeeeheee..what to do..tadah je la telinga dengar mak bebel..heee..

okay..dah 4 am..erk.! nak sahur terus lah..huhu..tido time.! ngantok gils babs.! uhuk..~ toodles.!

0 comments: